About Me

My photo
Disini adalah tempat untuk aku meluahkan segala tentang hidupku..aku bukan arjuna yang gagah perkasa..tapi kata-kata ku mungkin memberi sedikit rasa kepada yang membaca..Tapi motifnya hanya tentang diriku sahaja..mungkin boleh ambil iktibar darinya..Learn from mistake..i'm far from perfect..maaf jika ada yang tak suka..

Tuesday, July 6, 2010

Salah

Aku menulis mengikut kata hati
Ku tahu kau akan bertanya mana bukti
Tak usah nak mempersoalkan salah siapa
Semua itu atas diri dan hati manusia
Kini aku selami dunia yang fana
Ku khayal bukan sekadar untuk bersuka
Ku melakukan untuk cabaran alam yang tak nyata
Syaitan dan iblis bermaharajarela ketika ku sedang bersuka
Tapi di saat itu larh timbul perasaan cinta kepadaNya,
Allah Ta’ala dan menghayati setiap ciptaanNya
Menuntut ilmu biarlah smpai ke negeri cina
Tak ku gentar walau ribut taufan melanda
Kira ku tahu itu waktunya
Aku bersedia
Aku suka
Ku tahu kau tertanya-tanya
Mengapa aku menjadi sebegini rupa
Lalu ku menjawab ini semua dunia
Setiap kali ku mengambilnya
Ku suka melawannya
Banyak benda yang manusia tak akan faham jika tidak mereka merasakannya
Ku tahu dosa pahala
Inginku menginsafi perbuatan lama
Lalu diberi nafas baru semula
Aku menulis bukan untuk kacau kepala
Dan aku menulis di saat aku berpijak di bumi yang nyata
Biarkan aku khafi buat sementara
Jikalau ada tersalah bahasa tersilap susun kata
Ku harap kau dapat mengajar aku semula

No comments:

Post a Comment